Οι δράσεις της Δ΄τάξης

Κατασκευή Υδραυλικής Γέφυρας

Στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων της σχολικής χρονιάς 2024-2025 υλοποιήθηκε από την Δ’ τάξη η κατασκευή μιας υδραυλικής γέφυρας, η οποία ανυψώνεται με βάση την Αρχή του Πασκάλ και τη μετάδοση της πίεσης στα ρευστά. Οι μαθητές κατανόησαν πως αν ασκηθεί μια πίεση σε ένα σημείο ενός περιορισμένου ρευστού (στη συγκεκριμένη περίπτωση 2 σύριγγες που ενώνονται με ένα διαφανές εύκαμπτο σωλήνα σιλικόνης), τότε αυτή η πίεση μεταφέρεται με την ίδια ένταση και δύναμη σε οποιοδήποτε άλλο σημείο.

Ένα ταξίδι στον κόσμο των συναισθημάτων ξεκίνησε στην τάξη μας!

Μάθαμε πως όλα τα συναισθήματα, ευχάριστα και δυσάρεστα έχουν τη δική τους αξία και μας βοηθούν να καταλαβαίνουμε καλύτερα τον εαυτό μας και τους άλλους. Με χρώματα και φαντασία, δώσαμε μορφή στα συναισθήματά μας μέσα από ζωγραφιές και εικαστικές δημιουργίες. Στη συνέχεια, μιλήσαμε για τη σχολική βία και πώς μπορούμε να τη σταματήσουμε. Φτιάξαμε μια μεγάλη αφίσα γεμάτη με όμορφα, δυνατά μηνύματα για τη φιλία, την αγάπη και τον σεβασμό. Και για να καταλάβουμε ακόμη καλύτερα πώς νιώθουμε κάθε στιγμή, δημιουργήσαμε τα δικά μας ρολόγια των συναισθημάτων ένα μοναδικό εργαλείο που μας βοηθά να αναγνωρίζουμε και να εκφράζουμε αυτό πώς νιώθουμε κάθε μέρα!

Ένα ξεχωριστό ταξίδι ξεκίνησε στην τάξη μας με οδηγό… το «Ηλιακό Λεωφορείο»!

Διαβάζοντας το κείμενο στο μάθημα της Γλώσσας, εμπνευστήκαμε και αποφασίσαμε να φτιάξουμε τα δικά μας φανταστικά λεωφορεία! Σκεφτήκαμε προσεκτικά τι υλικά θα χρειαστούμε, τα συγκεντρώσαμε και βάλαμε μπροστά τη φαντασία και τη δημιουργικότητά μας. Με κέφι και ομαδικότητα, κατασκευάσαμε τα λεωφορεία μας και, όταν τα ολοκληρώσαμε, τα διακοσμήσαμε με χρώματα, σχέδια και φαντασία! Στο τέλος, παρουσιάσαμε με χαρά τις δημιουργίες μας στην τάξη.

Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε με το θέμα του δάσους.

Αρχικά, μελετήσαμε τη σημασία και την αξία του δάσους για τον άνθρωπο, καταγράφοντας τα πολλαπλά του οφέλη. Στη συνέχεια, διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε το βιβλίο «Το δάσος που θα γινόταν χαρτί», μέσα από το οποίο συζητήσαμε και σχολιάσαμε τους κινδύνους που απειλούν το φυσικό περιβάλλον. Τέλος, εστιάσαμε στα ζώα του δάσους, τα κατατάξαμε σε ομάδες σαρκοφάγων και φυτοφάγων και δημιουργήσαμε τη δική μας κατασκευή: το μικρό μας δασάκι!