Α΄ τάξη

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στην Α’ τάξη διδάσκονται από την Αντωνιάδου Ευθυμία, ΠΕ70.

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων θα υλοποιηθούν οι παρακάτω θεματικές: α. Αυτομέριμνα-ΕΥΖΗΝ, β. Δικαιώματα του παιδιού, γ. Παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά, δ. STEAM.

1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων – ΕΥ ΖΗΝ

“Μένω ασφαλής” – Αυτομέριμνα: Στη συγκεκριμένη ενότητα, συζητήθηκαν σημαντικά θέματα που αφορούν την καθημερινή ζωή στο σχολείο, στο σπίτι και στη γειτονιά. Θέματα όπως η πρόληψη ατυχημάτων, η καθημερινή καθαριότητα, η ασφάλεια και αυτομέριμνα ήταν κεντρικά στις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν.

Στο πλαίσιο της υλοποίησης του συγκεκριμένου εργαστηρίου, οι μαθητές προσκάλεσαν την Πυροσβεστική Υπηρεσία Βέροιας να έρθει στο σχολείο προκειμένου να ενημερώσει για τις δράσεις της και το πώς βοηθάει στην ασφάλειά μας.

Αναλυτικά, οι δράσεις στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων:

2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων – ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ

“Τα δικαιώματα του παιδιού – Μαθαίνω να συνεργάζομαι”: Στο πλαίσιο του 2ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων οι μαθητές της Α΄ τάξης ασχολήθηκαν με το ζήτημα των Δικαιωμάτων του παιδιού και ειδικότερα με δεξιότητες που αφορούν τη συνεργασία. Οι δράσεις που υλοποίησαν αναφέρονται αναλυτικά στο παρακάτω:

3o Εργαστήριο Δεξιοτήτων – ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Στο πλαίσιο του 3ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων οι μαθητές της Α΄ τάξης ασχολήθηκαν με τα ζώα. Μελέτησαν τις κατηγορίες των ζώων (κατοικίδια, παραγωγικά, άγρια, ζώα της ζούγκλας, ζώα σε απειλή, ζώα της θάλασσας κ.λ.π.). Έγιναν οι ίδιοι μικροί εξερευνητές και ανακάλυψαν τα ζώα της αυλής του σχολείου τους. Πού βρίσκονται και ποιες είναι οι συνήθειε΄ς τους. Μίλησαν για τις συνήθειες των ζώων, τους κινδύνους τους και τα ζώα που βρίσκονται υπό εξαφάνιση. Χρησιμοποίησαν διάφορες τεχνικές ζωγραφικής για να αποτυπώσουν τα αγαπημένα τους ζώα και μιας και είχαμε Απόκριες, τα παιδιά έφτιαξαν μάσκες και μεταμορφώθηκαν σε ζωάκια.

Τα παιδιά επέλεξαν να συζητήσουμε πιο συστηματικά για τα έντομα που βρίσκονται στην περιοχή μας. Έτσι, παρατηρήσαμε με μεγεθυντικούς φακούς τα έντομα της αυλής μας, τα ζωγραφίσαμε, μιλήσαμε για το σώμα τους και τις συνήθειές τους. Φυσικά, η συζήτηση μας οδήγησε στα λουλούδια και στα πουλιά της περιοχής μας.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έδειξαν τα παιδιά για το κιρκινέζι, ένα πουλί που κατοικεί στην περιοχή της Αγίας Τριάδας. Με τη βοήθεια του σχετικού υλικού της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας, ανακαλύψαμε τις συνήθειές του, πού φωλιάζει και γιατί συμπαθεί την περιοχή μας. Τα παιδιά ανέλαβαν την αποστολή να το φροντίσουν και να το προστατέψουν αν χρειαστεί.

Tέλος, τα παιδιά έφτιαξαν ένα μεγάλο κολλάζ με όλα όσα έμαθαν για τα έντομα και τα πουλιά, δείχνοντας τη στενή σχέση που έχουν μεταξύ τους και την αλληλεξάρτησή τους στην περιβαλλοντική αλυσίδα.

4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων – ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ

Σε συνε΄χεια του 3ου ΕΔ, οι μαθητές ασχολ΄ήθηκαν με τις φωλιές των ζώων και δημιούργησαν δικές τους φωλιές πουλιών.

Αρχικά, εντόπισαν τις φωλιές που βρίσκονται στην περιοχή του σχολείου, φωλιές πουλιών στα δέντρα και φωλιές από έντομα στο έδαφος. Στη συνέχεια, συζήτησαν για την αντοχή τους στο νερό και στο κρύο. Κάνοντας διάφορα πειράματα μελέτησαν τη στατική τους ικανότητα και την ικανότητα να παρέχουν ζέστη και προστασία στα αβγά των πουλιών. Συζήτησαν για τους κινδύνους από τους οποίους απειλείται μια φωλιά και προβληματίστηκαν για το πώς θα κατασκευάσουν μία φωλιά μόνοι τους. Προβληματίστηκαν για τα υλικά από τα οποία αποτελείται μια φωλιά, για τον τρόπο που είναι κατασκευασμένη και ξεκίνησαν τη δική τους προσπάθεια, συζητώντας, ανακαλύπτοντας και δοκιμάζοντας.

Τελικά, κατάφεραν να φτιάξουν τις φωλιές τους και να τις τοποθετήσουν στη συνέχεια, επάνω στα δέντρα της αυλής του σχολείου, με τη σκέψη ότι κάποια πουλάκια μπορεί να χρειαστούν σπιτικό.