Εργαστήρια Δεξιοτήτων Νηπιαγωγείου 2021-2022

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ 1: ΕΥΖΗΝ -ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Ο ΡΟΥΛΗΣ Ο ΤΡΟΦΟΥΛΗΣ ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΤΟΥ ΣΤΟN  ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡOΦΗΣ

Ως αποτίμηση και αυτοαξιολόγηση της ενασχόλησής μας με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, στη θεματική ενότητα ΕΥΖΗΝ-ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ, με την υποθεματική ΔΙΑΤΡΟΦΗ φτιάξαμε μαζί με τους μαθητές μας μια αφίσα-κολλάζ. Στην αφίσα αποτυπώνονται κάποια δείγματα των δραστηριοτήτων μας που ήταν κυρίως ψηφιακές αλλά υλοποιήθηκαν παράλληλα και βιωματικές. Οι μαθητές/τριες ενεπλάκησαν ενεργά και με πολύ ενθουσιασμό σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος. Απέκτησαν πολλές νέες δεξιότητες και άρχισαν να υιοθετούν συνειδητά πλέον συνήθειες υγιεινής διατροφής και άσκησης. Η συνεργασία με τους γονείς των μαθητών μας σε όλη τη διάρκεια υλοποίησης των εργαστηρίων ήταν εξαιρετική. Σας ευχαριστούμε!

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ 2: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ- ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΚΙ ΑΝ ΗΜΟΥΝ ΕΓΩ;

Το δεύτερο Εργαστήριο Δεξιοτήτων, με τίτλο: Κι αν ήμουν εγώ; που αφορά στα Ανθρώπινα Δικαιώματα, υλοποιήθηκε με επιτυχία και με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών/τριών του νηπιαγωγείου μας. Οι μαθητές γνώρισαν τα δικαιώματά τους καθώς και των παιδιών όλου του κόσμου, μέσα από ποικίλες δραστηριότητες αναγνώρισης και διεκδίκησής τους. Αναπτύχθηκαν συναισθήματα αλληλεγγύης, αγάπης προς τον άλλον και ενσυναίσθησης. Ήταν μια εξαιρετική εμπειρία για όλους μας.

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ 3: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Yποθεματική: Οικολογία, Παγκόσμια φυσική και πολιτιστική κληρονομιά.

Οι διδακτικές διαδικασίες στηρίχθηκαν σε βιωματικές καταστάσεις εξερεύνησης του φυσικού περιβάλλοντος και ανοιχτές ερωτήσεις, ώστε οι μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά γύρω από το προς μελέτη θέμα και να ενεργοποιούνται στη δημιουργία υποθέσεων, προβλέψεων και πειραματισμών. Σκοπός του προγράμματος αποτέλεσε η ανάδειξη του εδάφους ως ένα πολύπλοκο, φυσικό και βιολογικό σύστημα, το οποίο στηρίζει και διατηρεί τη βιοποικιλότητα, βρίσκεται σε συνεχή αλληλεπίδραση με τον αέρα και το νερό, σε άμεση συνάρτηση με τις ανθρώπινες δραστηριότητες και αποτελεί ένα πεδίο για παιχνίδι, πειράματα και κατασκευές.

Οι μαθητές/μαθήτριες:

Διεύρυναν τις γνώσεις τους για το έδαφος και τη σχέση του με φυτικούς οργανισμούς και ζωικούς οργανισμούς ταξινομώντας τους (μακροπανίδα, μεσοπανίδα και μικροπανίδα), και το αντιλήφθηκαν ως φυσικό φίλτρο νερού, ως αποθήκη ορυκτών και πετρωμάτων και ως κρυψώνα αρχαίων πολιτισμών. Με την επικοινωνία και τη μεταξύ τους συνεργασία, τη συζήτηση, τη δράση και την ένταξή τους σε ομάδες, κάλυψαν στόχους συναισθηματικούς και κοινωνικούς. Ταυτόχρονα, η εμπλοκή τους σε μικρές έρευνες, η αξιοποίηση της τεχνολογίας, η χρήση εργαλείων και οπτικοακουστικών μέσων τα βοήθησε στην επίτευξη επιστημονικών στόχων. Κλείνοντας παραθέτουμε ενδεικτικές φωτογραφίες από τις δράσεις μας.

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ 4: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ

Υποθεματική: Εκπαιδευτική ρομποτική

Η ρομποτική θεωρείται η νέα τάση βιωματικής μάθησης στη σύγχρονη εκπαιδευτική κοινότητα. Είναι ένα εργαλείο διδακτικής προσέγγισης μαθημάτων που σχετίζονται με τις επιστήμες της πληροφορικής, της μηχανικής και της τέχνης. Συμβάλει στην ανάπτυξη της υπολογιστικής σκέψης, της δημιουργικότητας, του πειραματισμού και άλλων δεξιοτήτων.

Στόχοι της εκπαιδευτικής ρομποτικής είναι: Ο  συνδυασμός του παιχνιδιού με τη γνώση

Ο πειραματισμός των παιδιών για την επίλυση προβλημάτων χωρίς τον φόβο της αποτυχίας. Η κοινωνικοποίηση των παιδιών μέσα στην ομάδα ανεξάρτητα από το ρυθμό ανταπόκρισης τους στη μάθηση. Η μάθηση μέσα από τη συνεργατική διαδικασία. Η ελεύθερη έκφραση, η ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της φαντασίας .Η καλλιέργεια της λεκτικής έκφρασης των παιδιών κατά τη διάρκεια λειτουργίας της ομάδας.

Μια μέλισσα, η bee,στο σχολείο μας…

Η μελισσούλα μας, αποτελεί το πλέον διαδεδομένο προγραμματιζόμενο ρομπότ  δαπέδου τύπου logo, που χρησιμοποιείται σε παιδιά νηπιακής ηλικίας. Σκοπός είναι τα παιδιά να προγραμματίσουν με μια αλληλουχία κουμπιών τις κινήσεις του ρομπότ (μπροστά-πίσω-περιστροφή 90 μοιρών -δεξιά ή αριστερά) πάνω σε λείο ταμπλό με εναλλασσόμενα περιβάλλοντα που προσφέρουν ποικιλία γνωστικών ερεθισμάτων.  Μέσα από αυτή τη διαδικασία, που είναι μαθητοκεντρική, τα παιδιά νιώθουν ελεύθερα να συζητούν ,να προτείνουν, να επιλέγουν, να διαπραγματεύονται, να εξηγούν, να δοκιμάζουν να ελέγχουν τα αποτελέσματα των επιλογών τους, να αξιολογούν τα σωστά και τα λάθος σημεία της λύσης τους (μεταγνωστικές δεξιότητες, αναλυτική και συνθετική σκέψη).Με άλλα λόγια τα παιδιά αξιολογούν, κατασκευάζουν, ελέγχουν και αλλάζουν τις εννοιολογικές τους δομές μέσα από την αλληλεπίδρασή τους με τον κόσμο.

Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά με πολύ ενθουσιασμό και χαρά!!! Σκοπός μας να πάμε στο μανάβικο για να αγοράσουμε υγιεινά τρόφιμα που μας πρότεινε ο Ρούλης, ο Τροφούλης, αλλά πριν από αυτό πήγαμε με τη μελισσούλα στο βενζινάδικο, να βάλουμε βενζίνη στο αυτοκίνητο, περάσαμε από την τράπεζα να πάρουμε χρήματα, και μετά από την αγορά των υγιεινών προϊόντων, να μην πιούμε και μια πορτοκαλάδα στο καφέ, κυρία; Να φάμε και ένα σουβλάκι στο σουβλατζίδικο; Μία φορά στο τόσο, Ε!!!!!!,  δεν θα μας κάνει πια και τόσο κακό!Συναρπαστική εμπειρία!