Εργαστήρια Δεξιοτήτων Νηπιαγωγείου 2022-2023

Εργαστήριο δεξιοτήτων: Μες στο σπίτι ας προσέχω, ατυχήματα μην έχω!

Με μεγάλη επιτυχία και  με  την ενεργό συμμετοχή των μαθητών υλοποιήθηκε το εργαστήριο δεξιοτήτων.

Οι μέθοδοι που αξιοποιήθηκαν στη εκπόνηση του εργαστηρίου ήταν η βιωματική προσέγγιση και η συνεργατική μάθηση. Οι μαθητές μέσα από την έρευνα (project), την παρατήρηση (observation) αλλά και μέσα από πολλές διασκεδαστικές εξειδικευμένες δραστηριότητες υλοποίησαν διερευνήσεις συνεργατικές.

Η συνεργατική μάθηση, η οποία είναι διανοητική και συναισθηματική κινητοποίηση και δεν προτείνει απομνημόνευση πληροφοριών αλλά αναζήτηση του νοήματοςσυμβάλλει στο να μαθαίνουν οι μαθητές πως να σκέφτονται αντί του τι να σκέφτονται. Οι μαθητές συνέλεξαν ανέλυσαν και επεξεργάστηκαν  δεδομένα που τους οδήγησαν  σε συμπεράσματα. Εξέφρασαν και αναπαρήγαγαν  τη σκέψη τους με ποικίλους τρόπους: προφορικό, γραπτό, εικαστικά, δραματοποίηση και κίνηση.

Οι μαθητές –τριες μέσα από αυτές τις βιωματικές-συνεργατικές δραστηριότητες έμαθαν πώς να προστατεύονται και να αντιμετωπίζουν με αποτελεσματικό τρόπο πιθανά ατυχήματα!

Θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

Υποθεματική: Ανθρώπινα δικαιώματα

Τίτλος: <<Καραβάνια χωρίς σύνορα>>

Με επιτυχία και επίτευξη των στόχων που είχαν τεθεί, ολοκληρώθηκε το Εργαστήριο δεξιοτήτων, με έμφαση στα ανθρώπινα δικαιώματα, στο σχολείο μας.

Οι δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν αναπτύχθηκαν σε ένα υποστηρικτικό περιβάλλον μάθησης ενθαρρύνοντας την ενεργή συμμετοχή των παιδιών, εστιάζοντας στην καλλιέργεια γνωστικών ικανοτήτων και  αξιοποιώντας τις αρχές της παιδαγωγικής ψυχολογίας. Αξιοποιήθηκαν οι πρότερες γνώσεις των παιδιών, μέσω πολλαπλών προσεγγίσεων, ανάλογα πάντα με τις ανάγκες, τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντά των παιδιών. Αξιοποιήθηκαν στρατηγικές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και της βιωματικής μάθησης.

Ενισχύθηκε ο κριτικός στοχασμός και η δημιουργική έκφραση στο σχολικό περιβάλλον.

Κάποια δείγματα από τις δραστηριότητες μας.

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Υποθεματική: Οικολογία-Παγκόσμια και τοπική κληρονομιά

Τίτλος: Φύλαξε το μην πετάς, ανακύκλωσε με μας!

Βασικός σκοπός του προγράμματος μας, ήταν να γίνει κατανοητό από τους/τις μαθητές/τριες ότι τα απορρίμματα είναι αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας και η διαχείρισή τους αποτελεί σημαντική ευθύνη όλων μας, μικρών και μεγάλων.

Οι επιμέρους στόχοι αφορούσαν στη διαμόρφωση συμπεριφορών και στρατηγικών, όπως:

(α) Ελέγχου της ανεξέλεγκτης ρίψης απορριμμάτων,

(β) Ορθολογικής διαχείρισής τους (συλλογή και αποκομιδή)

 (γ) Ανακύκλωσης:  Ακολουθώντας τις φάσεις της διερευνητικής μάθησης και αξιοποιώντας τις ρουτίνες σκέψης στη ροή των μαθησιακών δραστηριοτήτων, τις δυνατότητες που παρέχει η ψηφιακή μάθηση και στοιχεία διαφοροποιημένης διδασκαλίας και περιγραφικής αξιολόγησης, οι μαθητές/τριες εμπλέκονται ενεργά στην οικοδόμηση της γνώσης και αποκτούν δεξιότητες μάθησης, νου, δεξιότητες  κοινωνικής ζωής και ενσυναίσθησης, καθώς και δεξιότητες τεχνολογίας.

Τα παιδιά συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό σε όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος, παίρνοντας τα εφόδια ώστε να γίνουν οι αυριανοί, ενεργοί και υπεύθυνοι πολίτες.

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ

Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία <<STEAM-Και η γη γυρίζει……>>

Υλοποιήθηκε με επιτυχία το Εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο: STEAM- Και η γη γυρίζει…. Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα είχε ως στόχο με βάση τις αρχές και του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας. Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών και με τις οποίες οι μικροί μαθητές πειραματίστηκαν και γνώρισαν με βιωματικό τρόπο.

Μέσα από πειράματα, καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης και εξοικείωση με βασικές αρχές προγραμματισμού , τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη φιλοσοφία του STE(A)M η οποία βασίζεται στην επιστήμη με βάση την έρευνα , υιοθετώντας την αρχή του John Dewey ότι η εκπαίδευση ξεκινά με περιέργεια, προτρέποντας τους μαθητές να περάσουν από όλα τα στάδια της επιστημονικής έρευνας: να θέσουν μια ερώτηση, να αναπτύξουν μια υπόθεση, να σχεδιάσουν πώς να δοκιμάσουν αυτήν την υπόθεση, να συλλέξουν δεδομένα, να αναλύσουν τα αποτελέσματα και να τα μοιραστούν με τους συμμαθητές τους. Η μεθοδολογία STE(A)M βασίζεται εκτός από την έρευνα και στη μάθηση με βάση ένα πρόβλημα , με στόχο να κάνει τους μαθητές καλούς επιλυτές προβλημάτων στον πραγματικό κόσμο. Συγκεκριμένα, ορισμένοι από τους τομείς με κύριο επίκεντρο αυτής της μεθόδου είναι η ομαδική εργασία, η ακρόαση, ο σεβασμός των απόψεων και των δεξιοτήτων παρουσίασης των άλλων.

Οι μαθητές-τριες συμμετείχαν ενεργά σε όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος και το ενδιαφέρον τους διατηρήθηκε αμείωτο καθ’ όλη τη διάρκεια υλοποίησής του.